Tuesday, June 16, 2009

Fisketur til Movannet


16 juni kom Anja tidlig hjem. Det er ikke stort å gjøre på skolen siste uken før ferien. Vi bestemte oss for å dra på fisketur. Planen var opp Fladalen og til Movatnet. Merk at dette ikke er samme Movatn som vi var på telttur ved for noen uker siden!

Etter at fiskekort var kjøpt inn kjørte vi opp på Tua. Der viste det seg at vi kunne kjøre nesten helt fram til Movatnet og det var helt greit for meg! :)

For å komme fram til vannet måtte vi gå over mye myr. Dette er ikke noe perfekt område for teltturer om sommeren i alle fall. Om vinteren tror jeg det er helt supert, så det skal vi prøve. Må da gå på ski fra Tua, men det er greit.

Så...fisket. Jeg har aldri vært noen flink ferskvannsfisker og det var jeg heller ikke i går. Fikk en liten pinne av en ørret som var så liten (og lite skadet) at jeg slapp den ut igjen.

Været vekslet mellom duskregn og sol, men det var en guffen og kald vind. Etter ca tre timer uten flere napp dro vi hjem og lagde oss middag (laks, men det burde vært selvfisket ørret)

Neste gang får vi prøve å fiske litt i elven også, kanskje det går bedre.

2 comments:

Lenedyret said...

De er så flinke til å finna på kjekke ting ilag :)

Lukka til neste gong de fiskar :)

Tove said...

Stilen til Anja var upåklagelig, vil jeg si! *ler* Og en fisk er bedre enn ingen fisk - øvelse gjør mester og alt det der! Men dere er nå flink som kommer dere ut ihvertfall...